De stakeholder gaat voor. Toch?
De stakeholder gaat voor. Toch?
De toekomst is genderneutraal. Is uw communicatie dat ook?
De toekomst is genderneutraal. Is uw communicatie dat ook?
Spreekt u met uw communicatie zowel mannen als vrouwen aan? Formeler: communiceert u genderneutraal? Of doet u dat inclusief zodat iedereen zich in uw verhaal kan vinden?
Waarom u dat zou doen? Wel, omdat u dat logisch vindt, lijkt ons al een hele goede reden.
Maar daarnaast wilt u natuurlijk iets bereiken. U wil dat mensen uw tekst lezen, iets doen, uw product of dienst afnemen, iets leren, solliciteren,... Als mensen zich niet herkennen in uw communicatiestijl - of erger nog, hem maar niets vinden - dan werkt dat tegen.
E-mail - de vijf gouden regels
E-mail - de vijf gouden regels
Impact én winst?
Impact én winst?
Je hebt dit al vaker gezien.
Een bedrijf klopt zich op de borst over maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar puntje huppelt naar paaltje als het dividend onder druk komt te staan. Of kijk naar een organisatie met een missie waarin sociale impact vooropstaat. Die sociale insteek krijgt vaak veel voorrang. Maar impact realiseren is nu éénmaal niet mogelijk als de opbrengsten de kosten niet dekken.
Impact en winst zijn dus twee kanten van eenzelfde medaille; twee gelijkwaardige doelstellingen. Ze tegelijk nastreven blijkt vaak geen evidente zaak.
Zet ons in als content conciërge
Zet ons in als content conciërge
Content is king. Informatie is macht. Kennis en inzichten delen over duurzaamheid in uw organisatie, in uw sector, in uw wereld? Reken maar dat uw stakeholders - klanten, medewerkers, leveranciers,... - die transparantie zullen waarderen.
Maar... Er gebeurt zoveel. En er zijn zo verschrikkelijk veel nieuwsbronnen. Vaak ontbreekt de tijd om ze zelfs maar vluchtig door te nemen. Of de mensen. Of, zeg maar eerlijk, de zin om u eraan te zetten.
HRJam
HRJam
Business as usual is voorbij. Jong talent is kieskeuriger dan ooit, de oude(re) garde verdient meer waardering. Stakeholders kijken kritisch naar de waarden van een organisatie en hoe ze worden beleefd. Ze eenvoudigweg declameren volstaat niet meer.
Uitdagingen zat als u bedrijfsleider, HR manager of duurzaamheidsverantwoordelijke bent. HR Jam biedt inspiratie om er opportuniteiten van te maken.
Hoe dat werkt?
Eén voormiddag, zes sprekers en een keynote laten u: