De stakeholder gaat voor. Toch?

De stakeholder gaat voor. Toch?

Eind augustus 2019 stuurde de 'Business Roundtable' een bericht de wereld in waarin te lezen stond dat hun leden vanaf dan het belang van de aandeelhouder zouden verbreden tot dat van de stakeholder. Alle 181 CEO’s ondertekenden de nieuwe versie van het 'Statement on the Purpose of a Corporation'.

Als eens stilgestaan bij genderneutraal schrijven?

Als eens stilgestaan bij genderneutraal schrijven?

Bereikt u met uw tekst zowel mannen als vrouwen. Formeler: schrijft u genderneutraal? Of schrijft u inclusief zodat iedereen zich in uw tekst kan vinden?

Waarom u dat zou doen? Wel, omdat u dat niet meer dan logisch vindt, lijkt ons al een hele goede reden.

Maar daarnaast schrijft u niet voor niets. U wil dat mensen uw tekst lezen, iets doen, uw product of dienst afnemen, iets leren, solliciteren,... Als mensen zich niet herkennen in uw schrijfstijl - of erger nog, hem maar niets vinden - dan werkt dat tegen.

E-mail - de vijf gouden regels

E-mail - de vijf gouden regels

Stel. U ontvangt een e-mail waarvan de onderwerplijn u niet meteen veel wijzer maakt. Of een e-mail waarin u eindeloos moet scrollen om te weten te komen waar het over gaat. Vervelend, inefficiënt en nefast voor de motivatie. Wij geven vijf vuistregels voor vlot e-mailverkeer.

Impact én winst?

Impact én winst?

Je hebt dit al vaker gezien.

Een bedrijf klopt zich op de borst over maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar puntje huppelt naar paaltje als het dividend onder druk komt te staan. Of kijk naar een organisatie met een missie waarin sociale impact vooropstaat. Die sociale insteek krijgt vaak veel voorrang. Maar impact realiseren is nu éénmaal niet mogelijk als de opbrengsten de kosten niet dekken.

Impact en winst zijn dus twee kanten van eenzelfde medaille; twee gelijkwaardige doelstellingen. Ze tegelijk nastreven blijkt vaak geen evidente zaak.

Zet ons in als content conciërge

Zet ons in als content conciërge

Content is king. Informatie is macht. Kennis en inzichten delen over duurzaamheid in uw organisatie, in uw sector, in uw wereld?  Reken maar dat uw stakeholders - klanten, medewerkers, leveranciers,... - die transparantie zullen waarderen.

Maar... Er gebeurt zoveel. En er zijn zo verschrikkelijk veel nieuwsbronnen. Vaak ontbreekt de tijd om ze zelfs maar vluchtig door te nemen. Of de mensen. Of, zeg maar eerlijk, de zin om u eraan te zetten.

HRJam

HRJam

Business as usual is voorbij. Jong talent is kieskeuriger dan ooit, de oude(re) garde verdient meer waardering. Stakeholders kijken kritisch naar de waarden van een organisatie en hoe ze worden beleefd. Ze eenvoudigweg declameren volstaat niet meer.

Uitdagingen zat als u bedrijfsleider, HR manager of duurzaamheidsverantwoordelijke bent. HR Jam biedt inspiratie om er opportuniteiten van te maken.

Hoe dat werkt?

Eén voormiddag, zes sprekers en een keynote laten u: