Stakeholdercommunicatie steeds meer via sociale en mobiele media

28
nov 2012

De jaarlijkse FD Henri Sijthoffprijs nam opnieuw de kwaliteit van de online financiële verslaggeving van 40 beursgenoteerde bedrijven onder de loep. De resultaten geven dit jaar vooral aan dat mobiele en sociale media steeds belangrijker worden voor de communicatie naar en interactie met stakeholders.

Bedrijven integreren sociale media als Twitter, Facebook en LinkedIn steeds vaker in hun corporate communicatie. Het zijn volwaardige communicatiekanalen geworden dankzij hun bereik, de mogelijkheden op vlak van branding en de interactiemogelijkheden met stakeholders. In vergelijking met voorgaande jaren lijkt vooral dit laatste een belangrijke drijfveer te zijn voor bedrijven. Zo verschijnen er tegenwoordig zelfs Twitter streams in de online jaarverslagen van bedrijven. Zo willen ze de betrokkenheid van hun stakeholders optimaliseren.

Ook de mobiele media blijven niet achter. De sterke stijging van het aantal financiële apps is hiervan het beste voorbeeld. Bedrijven bieden zo jaarverslagen aan of maken het voor hun stakeholders mogelijk om op elk moment de beurskoers op te vragen. Een trend die zich verder zal blijven ontwikkelen.

De volledige post vindt u op Frankwatching.

Mocht u meer willen vernemen over stakeholdercommunicatie en sociale media, aarzel dan zeker niet deel te nemen aan de Social Media Kitchen over dit thema.  U leest er hier meer over.